|  | 
NARVA LINNAVALITSUS
MÄÄRUS
Narva                                                                                                        02.04.2008 nr 385
Narva
Noorte Meremeeste Klubi põhimääruse
kinnitamine
Kohaliku omavalitsuse korralduse
seaduse § 30 lõike 1 punkti 2, § 22 lõike 2, Huvikooli seaduse § 7 loike 2, haridus- ja teadusministri
 21.martsi 2007 määruse
nr 24 «Huviharidusstandard» ja Narva Linnavolikogu 17.01.2008.a. määruse
nr 5 alusel
1. Üldsatted
1.1 Narva Noorte Meremeeste Klubi
(edaspidi kool) on haridusasutus, mis tegutseb munitsipaalhuvikoolina
noorsootöö valdkonnas ning loob
 huvihariduse omandamise ja isiksuse mitmekulgse
arengu voimalused.
1.2. Narva Noorte Meremeeste Klubi pidaja on
Narva linn.
1.3    Narva Noorte Meremeeste Klubi on Narva linna
ametiasutuse hallatav asutus. Kooli
kõrgemalseisvaks    ametiasutuseks    on   
Narva    Linnavalitsuse    Kultuuriosakond    (edaspidi
kõrgemalseisev ametiasutus). Kool omab tööandja õigusi.
1.4    
Kooli täielik nimi on Narva Noorte
Meremeeste Klubi. Kooli lühike nimi on NNMK.
1.5    
Kool asub Narvas. Kooli postiaadress on Viru
18, 20307 Narva, Ida-Virumaa.
1.6    Kool juhindub  oma
tegevuses  Huvikooli   seadusest,  
huviharidusstandardist,  kohaliku
omavalitsuse õigusaktidest, käesolevast põhimäärusest,
kõrgemalseisva ametiasutuse juhataja
käskkirjadest ja teistest
kehtivatest õigusaktidest.
1.7    
Kooli õppekeelteks on eesti ja vene keel.
1.8    
Koolil on oma pitsat ja
sümboolika.
2. Tegevuse eesmark ja ülesanded
2.1      Kooli tegevuse eesmärk on luua võimalusi isiksuse mitmekülgseks arenguks ja toetada noore
kujunemist hästi toimetulevaks ühiskonnaliikmeks.
2.2      Kooli ülesanneteks on:
1)      noorte loomevõimete avastamine ja kavakindel arendamine, eesmärgiga aidata kujuneda
isiksusel, kes mõtleb loovalt, oskab oma tegevust eesmärgistada, kavandada ja hinnata, suudab
valida, otsustada ja vastutust kanda, suudab analüüsida ümbritsevat tegelikkust, oskab teha tööd,
on valmis koostööks, mõistab teadmiste omandamise ja pidevõppe tähtsust ning oskab õppida;
2)     
noortele
huvihariduse andmine nende soovidest, vabast tahtest ja ettevalmistuse tasemest
ning
noorte võrdsest kohtlemisest lähtuvalt;
3)     
noortele huvialaga
tegelemise ja selle tunnetamise rõõmu, eduelamuste ja tunnustuse
pakkumine;
4)    
noorte arengu,
tehnilise loomingu, iseseisvuse, omaalgatuse, initsiatiivi ja aktiivsuse
toetamine;
5)    
noorte kasvatamine
laevastiku parimates traditsioonides ja noortes merekultuuri, -eetika ja -
armastuse kasvatamine;
6)    
noorte võimete ja annete avastamine ja
kavakindel arendamine eesmärgiga võimaldada neil
hiljem jätkata
professionaalset merealast haridust;
7)    
noorte vaimse ja füüsilise tervise kujundamine;
8)    
siseriiklike ja
rahvusvaheliste koostöösuhete arendamine ühiste matkade, ekskursioonide,
spordilaagrite ja võistluste kaudu;
9)    
õppereiside tegemine NNMK laevadel praktika läbiviimiseks, sealhulgas reisid
ja matkad
sõudepurjelaevadel;
10)      
koolile eraldatud
ressursside sihiparäne ja mõistlik kasutamine huvihariduse kvaliteedi
tagamiseks;
11)      
oma tegevuse kavakindel tutvustamine üldsusele;
12)      
koolitöötajatele kaasaegsete töö-ja olmetingimuste tagamine ning
võimaluste loomine
koolitöötajate erialaste ja pedagoogiliste
teadmiste täiendamiseks ja rakendamiseks;
13)      
õppuritele tervisekaitse tagamine nende viibimise ajal koolis või teises kohas, kus on
organiseeritud õppetöö.
2.3 Vastavalt
vajadusele ja võimalustele võib kool
anda täiskasvanutele huviharidust.
3. Struktuur
ja struktuuriuksuste ülesanded
3.1 Kooli tegevus on organiseeritud järgmiste
osakondade kaupa:
1)    õppeosakond.   Õppeosakonda juhib  direktori  asetäitja  õppealal.   Õppeosakond jaguneb
omakorda järgmiselt:
-   spordiosakond, mille ülesanneteks on tervisliku eluviisi propageerimine, noortes spordi- ja
kehalise   kasvatuse   armastuse  
kasvatamine,  
merespordialade   õpetamine,   üldfüüsilise
aktiivsuse arendamine, noore organismi
tugevdamine ja karastamine, kooli meeskondade
spordimeisterlikkuse täiendamine
erinevate tasandite võistlustes osalemise kaudu;
-   tehnikaosakond, mille ulesanneteks on tervisliku eluviisi
propageerimine, huvi tehnika ja
mehhanismide 
vastu  arendamine,  tööarmastuse   sisendamine,   lihtsamate, 
keeruliste ja
raadiojuhtimisega laevamudelite tegemise õpetamine,
lukksepa-, laudsepa- ja maalritöö ning
ohutu masinate ja elektritööriistadega töö õpetamine;
-   üldkultuuri osakond, mille ülesandeks on tervisliku eluviisi propageerimine, huvi mere,
laevastiku ajaloo, merealade vastu arendamine,
isiksuse üldkultuuri
kujundamine, noorte
kujundamine  
multikultuurse  ühiskonna  konkurentsivõimelisteks   liikmeteks,  
iseseisvuse
arendamine valikuvabaduse tingimustes,  laevastiku ajaloost,  laeva ehitusest, merealast,
merepraktikast teadmiste ja esmaste mereoskuste õpetamine;
-   professionaalse ettevalmistuse osakond, mille ülesandeks on noorte erialane ettevalmistus
teoreetilistel ja praktilistel tundidel;
-   laeva meeskond, kelle ülesandeks on noortele praktiliste oskuste õpetamine suvepraktika
perioodil;
2)  majandusosakond, mida juhib direktori asetäitja
majanduse alal.
3.3 Õppeosakonna ülesanneteks on:
1)    
kooli õppe-ja kasvatustegevuse
planeerimine, organiseerimine ja läbiviimine;
2)     õppekavade
arendustoo korraldamine;
3)     metoodilise
töö organiseerimine;
4)     kontroll õpperühmade töö üle;
5)     õpilaste arvestuse pidamine;
6)     kooli
vastuvõtu organiseerimine;
7)    
kooli tegevuse kvaliteedi kontroll ja
hindamissüsteemi juurutamine;
8)    
muud kooli õppe- ja kasvatustegevusega
seotud ülesanded.
3.4 Majandusosakonna ülesanneteks on:
1)     
kooli järjepideva
funktsioneerimise tagamine ning majanduslik teenindamine;
2)     
kooli vara korrashoiu ja säilitamise
tagamine;
3)     
hoonete ja rajatiste nõuetekohase
sanitaarse olukorra ning ohutuse tagamine;
4)     
kooli edukaks
majanduslikuks tegevuseks vajaliku informatsiooni kogumine ja analüüsimine;
5)     
muud kooli majandustegevusega seotud
ülesanded.
4. Õppekorraldus
4.1     Kooli  
õppe- 
ja   kasvatuskorraldus   tugineb  
huvialade   õppekavadel,   mis  
koostatakse
huviharidusstandardi ja huviala riikliku
raamõppekava
olemasolul ka selle alusel iga koolis
õpetatava huviala kohta, arvestades kooli
eripära ja võimalusi.
4.2     
Õppekavad
on aluseks igaks õppeperioodiks
kehtestatavate tööplaanide
ja teiste plaanide
koostamisel.
4.3      Huviala
õppekavaga sätestatakse
1)      õppe-eesmärgid ja
-kestus;
2)      õppeainete loend;
3)      ainekavad.
4.4  Huviala õppekava kinnitab kooli direktor käskkirjaga.
4.5      Enne kinnitamist peavad õppekava eelnõu heaks kiitma kooli hoolekogu ja õppenoukogu.
4.6  Õppekava
registreeritakse Eesti Hariduse Infosusteemis seadusandlusega satestatud
korras.
4.7  Ettepanekuid huviala oppekava muutmiseks, uue kehtestamiseks või
olemasoleva kehtetuks
tunnistamiseks võivad teha kõrgemalseisev ametiasutus,
kooli hoolekogu voi õppenoukogu.
4.8     
Tehtud ettepanekud
kinnitab kooli direktor, kuulates eelnevalt ära õppenoukogu ja hoolekogu
arvamuse.
4.9     
Õppekava võib muuta või
kehtetuks tunnistada pärast õppeperioodi lõppu.
4.10  
Kooli huviala sulgemise ja
uue huviala avamise üle otsustab kõrgemalseisev ametiasutus.
4.11        
Kooli huviala
sulgemisest võetakse vastu otsuse ning sellest teatatakse kirjalikult õppuritele,
lastevanematele, koolitöötajatele ning Eesti Hariduse Infosüsteemi
volitatud töötlejale vähemalt
neli kuud enne järgmise õppeperioodi
algust.
4.12  
Õpe koolis toimub ringides ja sektsioonide opperühmade kaupa ja individuaalselt.
4.13        
Õppekorraldus põhineb
plaaniparasel ja regulaarsel õppetool järgmistes astmetes:
- 
esimese õppeaasta
rühmad (algaste);
-  teise õppeaasta
rühmad (täiendamise aste);
-  kolmanda ja enama õppeaasta rühmad
(meisterlikkuse aste).
4.14  
Esimese õppeaasta
rühmade põhiline komplekteerimine toimub iga aasta 1. kuni 15.
septembrini.
4.15        
Õpe koolis
toimub õppuri tööst, alus-, põhi-, üldkesk-,
kutse- ja kõrgharidust või tööalast
koolitust pakkuvate õppeasutuste õppetegevusest
vabal ajal.
4.16   
Õppetundide arv ja nende järjekord õppepaevas määratakse
tunniplaanis, mille kinnitab
kooli direktor.
4.17   
Kooli   õppekorralduses  kasutatakse  erinevaid 
õppevorme ja 
-meetodeid,   sealhulgas
teoreetilised ja  praktilised  tunnid,  
loengud,   kursused,   seminarid,  
viktoriinid,   temaatilised
ekskursioonid, laagrid, võistlused, matkad või mõni muu
vorm.
4.18          
Suvepraktika sisaldab
ujumispraktikat õppelaevadel ja väikestel
ujumisvahenditel ning
oppetööd, mis viiakse läbi laagrite, matkade,
ekskursioonide, võistluste või mõne muu vormis.
5. Õppeperiood ja õppevaheajad
5.1       
Õppe
korraldamise aluseks on õppeaasta.
5.2       
Õppeaasta algab 1. septembril ja kestab järgmise kalendriaasta 31. augustini.
5.3       
Õppeaasta koosneb õppeperioodist
ja õppevaheaegadest.
5.4       
Õppeperiood algab 1. septembril ja lõpeb üldjuhul 31. mail. Õppevaheaeg kestab üldjuhul 1.
juunist kuni 31. augustini.
5.5       
Sõltuvalt
huviala eripärast ja suvepraktika plaanist võivad
teatud huvialade õpperühmadel
õppevaheajad olla ka teisel ajal.
5.6       
Õppeperiood ja õppevaheajad iga huviala jaoks kinnitab kooli
direktor oma käskkirjaga igal
aastal hiljemalt l.septembriks.
6. Õppurid
6.1 Õppuril on õigus:
1)      tutvuda enne kooli õppima asumist ja õppimise ajal huvialade õppekavade, kooli põhimääruse
ning kodukorraga;
2)     
nõuda huviala õppekavale
vastavat tegevust;
3)     
osaleda valitud esindaja kaudu kooli
hoolekogu tegevuses;
4)     
moodustada õpilasomavalitsus ja
osaleda selle tegevuses;
5)     
õppida ühes
või mitmes ringis;
6)     
kasutada oppetööks vajalikku
kooli inventari vastavalt otstarbele;
7)     
kasutada muid
seadusega kehtestatud õigusi.
6.2   Õppur on kohustatud:
1)     järgima
kooli kodukorda;
2)    
hoidma kooli kasutuses olevat vara,
tagades selle võimalikult pika säilimise. Õppuri käsutusse
antud inventari eest kannab materiaalset vastutust lapsevanem (hooldaja)
vastavalt
seadusandlusele;
3)    
võtma
korralikult õppekavaga määratud mahus osa õppetööst.
7. Koolitöötajad
7.1      Koolitöötajad on õppe-ja kasvatustegevusega seotud töötajad ja muud töötajad.
7.2      Koolitöötajatel on õigus:
1) saada teavet oma tööd ja töötingimusi puudutavate dokumentide ja kooli töö kohta;
2)      osaleda kvalifikatsiooni täiendamiseks korraldatud üritustel kooskõlas kooli eelarvega;
3)     
avaldada arvamust ja
ilmutada oma initsiatiivi kooli tööd ja arengut puudutavate küsimuste
lahendamisel;
4)    
käsutada oma töös vajalikku
kooli inventari vastavalt otstarbele;
5)    
kasutada muid
seadusega kehtestatud õigusi.
7.3 Koolitöötajad on kohustatud:
1)      töötama
ausalt ja kohusetundlikult;
2)      täitma täpselt ja õigeaegselt pohimääruses, töölepingus ja ametijuhendis ettenähtud kohustusi;
3)      täitma kooli töösisekorraeeskirja, töödistsipliini ja tööohutuseeskirjade nõudeid;
4)     
hoidma kooli
inventari ja kasutama seda kehtestatud korras.
7.4   Muud koolitöötajate
õigused, kohustused, tööülesanded ning vastutus sätestatakse
kehtiva
seadusandluse, kooli töösisekorraeeskirja, ametijuhendi ja töölepinguga.
7.5     Õppekavade  täitmiseks  koostab 
kooli  direktor  iga  õppeaasta  alguses 
pedagoogiliste
koormuste   kohta   andmeid  
sisaldav  
tarifitseerimisnimekiri  
kooli   antud   otstarbeks  
oleva
töötasufondi piires ja esitab selle kõrgemalseisvale
ametiasutusele kinnitamiseks.
7.6    Pedagoogi
teatud ametijärgule vastavuse määramiseks korraldatakse tema
atesteerimine.
Atesteerimise korra ja tingimused kehtestab
Haridus- ja Teadusministeerium.
8. Kooli direktor
8.1      Kooli juhib direktor,
8.2     
Kooli direktor on kooli seaduslik esindaja
oma töölepingu kehtivuse ajal. Direktoril on õigus
teha kooli kasuks tehinguid ulatuses, milles see on vajalik tema seaduses sätestatud ülesannete
täitmiseks.
8.3     
Direktoril on kohustus anda aru kooli
tegevusest kõrgemalseisvale ametiasutusele.
8.4      Direktor:
1) juhib kooli õppe-, majandus-ja finantstegevust;
2)     
tagab kooli tulemusliku funktsioneerimise
ja arenemise;
3)      vastutab kooli üldseisundi eest;
4)     
kannab
distsiplinaarvastutust kooli asjaajamise korraldamise ning rahaliste vahendite
ja vara
sihtotstarbelise kasutamise eest;
5)     
tagab kooli hoolekogu ja õppenõukogu
otsuste täitmise;
6)     
sõlmib, muudab, peatab ja lõpetab
töölepingud koolitöötajatega;
7)     
kinnitab kooli asjaajamiskorra ja
kodukorra ning muud töökorraldusdokumendid;
8)     
kinnitab huvialade õppekavad, nende
muudatused, lisamise ja sulgemise;
9)     
koostab kooli eelarveprojekti ning esitab
selle hoolekogule arvamuse avaldamiseks ja
kõrgemalseisvale ametiasutusele
menetlemiseks eelarve kinnitamiseks Narva Linnavalitsuse
poolt;
10)      
esitab vähemalt
üks kord aastas kooli tegevuse aruande kooli hoolekogule ja
kõrgemalseisvale ametiasutusele;
11)      
tagab seaduste ja muude õigusaktidega
sätestatud aruannete koostamise ja esitamise;
12)      
tagab õpilaskonna ja töötajaskonna
komplekteerimise;
13)      
kinnitab koolitöötajate
ametijuhendid ja tööalast suhtlemist korraldavad dokumendid;
14)      
tagab õppekorralduse vastavuse
kooli direktori poolt kinnitatud õppekavadele;
15)      
tagab koolitöötajatele
ja õppuritele ohutud töö -ja õppetingimused;
16)      
annab välja oma pädevuse piires
käskkirju;
17)      
määrab
vastavalt õppekavadele ja teistele dokumentidele pedagoogide koormused
kooskõlas
pedagoogidega sõlmitud töölepingu tingimustega;
18)      
kehtestab
pedagoogidele ja teistele koolitöötajatele palgamäärad
kehtivate
normatiivdokumentide alusel;
19)     
koostab ja esitab kõrgemalseisva
ametiasutuse juhatajale kinnitamiseks kooli
koosseisunimekirja.
20)     
kinnitab kooli tunniplaani;
21)      kindlustab seaduste, Eesti Vabariigi normatiivaktide ja kohaliku omavalitsuse õigusaktide
täitmise koolis;
22)     
täidab muid
seaduses ja kooli pohimääruses sätestatud kohustusi.
8.5      
Kooli direktori vaba
ametikoha täitmiseks kuulutab välja ja
korraldab Narva Linnavalitsus
konkursi.
8.6      
Töölepingu
kooli direktoriga sõlmib, muudab, peatab Narva linnapea või
selleks tema poolt
volitatud ametiisik.
8.7      
Direktori äraolekul
asendab teda kõigi direktori õiguste ja
kohustustega direktori asetäitja
õppetöö alal, viimase äraolekul kõrgemalseisva
ametiasutuse juhataja käskkirjaga määratud isik.
9. Õppenõukogu töökord
9.1       
Koolil on õppenoukogu,
kelle ülesandeks on kooli põhitegevuse analüüsimine ja hindamine
ning selle juhtimiseks vajalike otsuste
tegemine.
9.2       
Kooli õppenõukogu
liikmed on õppe-ja kasvatustegevusega seotud koolitöötajad.
9.3       
Õppenõukogu
tööd juhatab kooli direktor.
9.4       
Kooli direktor
kinnitab õppenõukogu koosseisu õppeaasta alguses ning teeb
selles vajaduse
korral õppeaasta jooksul muudatusi.
9.5       
Õppenõukogu
töövorm on koosolek.
9.6       
Õppenõukogu kutsutakse kokku vastavalt vajadusele, kuid mitte harvem kui kolm korda
õppeaastas.
9.7       
Õppenõukogu kutsub kokku kooli direktor.
9.8       
Õppenõukogu:
1) arutab kooli arengu-ja tegevuskavasid;
2)     
arutab kooli õððå-ja kasvatustöö arendamisega seotud küsimusi,
õððå-ja kasvatustöö
eesmärke ning ülesandeid ja võtab vastu sellekohaseid
otsuseid;
3)     
analüüsib õððå-ja kasvatustööd, pedagoogide enesetäiendamist
ning annab hinnangu selle
tulemuslikkusele ja pakub välja meetmeid kooli töö
parandamiseks ja täiustamiseks;
4)     
arutab õppekavade rakendamisega
seotud küsimusi ja võtab vastu sellekohaseid otsuseid;
5)     
arutab muid õppekorralduse ning
õppurite arenguga seotud küsimusi ning annab hinnangu
õppetulemustele.
9.9   Õppenõukogu
koosolekud protokollitakse. Protokollile kirjutab alla koosoleku juhataja ja
protokollija. Koosoleku protokolli märgitakse:
1)     
koosoleku
toimumise kuupäev, alguse ja lõpu kellaeg.
2)      koosoleku
toimumise koht;
3)      koosoleku
juhataja nimi;
4)      koosolekust osa võtnud ning koosolekult puudunud õppenõukogu liikmete nimed ning
koosolekule
kutsutud isikute nimed koos ametinimetustega;
5)      kinnitatud päevakord;
6)     
sõnavõtjate nimed ja sõnavõtu
lühike sisu;
7)      vastuvõetud otsused.
9.10       
Õppenõoukogu on otsustusvõimeline, kui koosolekust võtab osa üle poole õppenõukogu
liikmetest.
9.11       
Päevakorras märgitud otsuseid võtab õppenõukogu vastu hääletamise teel. Otsus on vastu
võetud, kui selle poolt hääletab rohkem koosolekul
viibivatest liikmetest kui vastu.
9.12       
Õppenõukogu
koosoleku juhataja vastutab langetatud otsuste vastavuse eest kooli tööd
korraldatavatele õigusaktidele ning juhib tähelepanu kõrvalekaldumistele
varem langetatud
otsustest.
10. Hoolekogu töökord
10.1       
Kooli hoolekogu on kooli juures tegutsev organ, kelle ülesanne on suunata kooli tegevust
ning teha ettepanekuid kooli direktorile ja kõrgemalseisvale ametiasutusele kooli arengu, vara ja
eelarvega seotud küsimustes.
10.2       
Hoolekogu moodustamise kord, koosseis ja ülesanded on kehtestatud seadusandlusega.
10.3       
Hoolekogu koosseisu kinnitab kooli
direktori ettepanekul Narva Linnavalitsus.
10.4       
Hoolekogu esimese
koosoleku pärast hoolekogu kinnitamist kutsub kokku kooli direktor.
Hoolekogu esimesel koosolekul valitakse hoolekogu töö
korraldamiseks hoolekogu esimees.
10.5       
Hoolekogu esimees valitakse hoolekogu
liikmete hulgast salajasel hääletamisel poolthäälte
enamusega.   
Esimehe kandidaadi võib üles seada iga hoolekogu liige.
Esimehe kandidaadi
seadmiseks peab kandidaat andma
suulise nõusoleku.
10.6       
Hoolekogu esimehe valimised korraldab
esimesel koosolekul kooli direktor.
10.7       
Hoolekogu töövorm on koosolek.
10.8       
Hoolekogu koosolekut juhatab hoolekogu esimees.
10.9       
Hoolekogu koosolekud
peavad toimuma vähemalt üks kord õppeaasta iga kolme kuu eest.
Hoolekogu koosoleku kutsub kokku hoolekogu
esimees.
10.10   Hoolekogu teeb üksikküsimustes
otsuseid.
10.11    Hoolekogu
on otsustusvõimeline, kui koosolekust võtab osa
üle poole hoolekogu
liikmetest.
10.12        
Hoolekogu võtab
otsuseid vastu hääletamise teel. Otsus on vastu võetud, kui
selle poolt
hääletab üle poole
koosolekul viibivatest liikmetest. Hoolekogu poolt vastuvõetud otsused
fikseeritakse hoolekogu protokollis.
10.13        
Hoolekogu koosolekud protokollitakse. Protokolli koostamiseks nimetatakse koosoleku
algul   protokollija.    Protokoll   peab    vastama   asjaajamise    korraldamist   reguleerivatele
õigusaktidele. Protokollile kirjutab alla koosoleku juhataja ja protokollija.
10.14        
Hoolekogu koosolekutest võtab hoolekogu esimehe kutsel osa kooli direktor, kes on
hoolekogu ees aruandekohustuslik. Teised isikud võivad võtta hoolekogu koosolekust osa
hoolekogu esimehe loal või kutsel.
11. Kooli vara ja finantsmajanduslik tegevus
11.1    Kooli
vara on talle sihtotstarbeliseks valdamiseks, kasutamiseks ja
käsutamiseks antud
munitsipaalvara.   Nimetatud  
vara   valdamine,   kasutamine  
ja   käsutamine   toimub  
Narva
Linnavolikogu ja Narva Linnavalitsuse poolt kehtestatud õigusaktide
alusel.
11.2      
Koolil on Narva linna eelarves iseseisev
eelarve.
11.3      
Kooli eelarve tulud
moodustuvad riigi- ja linnaeelarve eraldistest, kooli põhitegevusega
seotud  
tasuliste   teenuste   osutamisest  
saadud   tulust,   sihtasutustelt   laekunud  
summadest,
annetustest ja kooli põhimääruses
sätestatud kooli õppekavavälisest tegevusest saadud tuludest
ning muudest vahenditest.
11.4      
Õppimine koolis on tasuline. Õppetasu
piirnormid ja suurused ning õppetasust
vabastamise
ning soodustuse andmise tingimused kinnitatakse vastavalt kehtivatele õigusaktidele.
11.5      
Raamatupidamist teostatakse õigusaktidega
kehtestatud korras.
11.6      
Kooli finantstegevust juhib ja kooli eelarve täitmise eest vastutab kooli direktor.
12. Asjaajamise alused
12.1    Asjaajamine
koolis toimub lähtuvalt kehtivatest asjaajamise korraldust reguleerivatest
seadustest ja
õigusaktidest.
12.2       
Kooli asjaajamise keel on eesti keel.
12.3       
Kooli asjaajamise korraldus reguleeritakse
asjaajamiskorraga, mille kehtestab kooli direktor
käskkirjaga.
13. Järelevalve ja aruandlus
13.1       
Riiklikku järelevalvet
kooli õppe- ja kasvatustegevuse üle
teostatakse seadusandlusega
sätestatud korras.
13.2       
Järelevalvet
kooli ja kooli direktori tegevuse seaduslikkuse,
otstarbekuse ning õigusaktide
täitmise üle teostab Narva
Linnavolikogu, Narva Linnavalitsus ja kõrgemalseisev ametiasutus
vastavuses kehtivate õigusaktidega.
13.3       
Järelevalve käigus
avastatud puudused on direktor kohustatud kõrvaldama järelevalveorgani
määratud tähtpäevaks.
13.4       
Kooli
finantsmajanduslikku tegevust kontrollivad Narva Linnavalitsuse Rahandusamet ja
Narva Linnavolikogu Revisjonikomisjon,
13.5       
Kool esitab oma
tegevuse kohta statistilised ja eelarve täitmise
aruanded kehtiva
seadusandlusega, Narva Linnavolikogu ja Narva
Linnavalitsuse õigusaktidega kehtestatud
tähtaegadel ja korras.
14. Kooli ümberkorraldamine ja tegevuse lõpetamine
14.1     Kooli  ümberkorraldamise ja tegevuse 
lõpetamise  otsustab  Narva 
Linnavolikogu ja
korraldab kõrgemalseisev
ametiasutus.
14.2   Kooli ümberkorraldamine
põhimääruse tähenduses seisneb kooli ühinemises või
jagunemises.
Kool ühineb või jaguneb järgmiselt:
1) kool ühendatakse teise huvikooliga, kusjuures ühendatavad
asutused lõpetavad tegevuse ja nende
baasil moodustatakse uus huvikool;
2)    
kool liidetakse
teise huvikooliga ja liidetav asutus lõpetab tegevuse;
3)    
kool jaotatakse vähemalt kaheks
huvikooliks jajagunev asutus lõpetab tegevuse.
14.3 Kooli tegevus lõpetatakse
1) kui riikliku järelevalveorgani hinnangul ei vasta asutus õigusaktidega kehtestatud nõuetele;
2)    
kui kooli ei ole võimalik
või otstarbekas fmantseerida;
3)    
kui kooli järele
puudub vajadus;
4)     teistel seadusega ettenähtud juhtudel.
14.4       
Kooli ümberkorraldamine ja tegevuse lõpetamine toimub ainult pärast õppeperioodi lõppu.
14.5       
Kooli ümberkorraldamise või tegevuse lõpetamise otsusest teatatakse kirjalikult õppuritele,
lastevanematele, koolitöötajatele ning Eesti Hariduse Infosüsteemi volitatud töötlejale vähemalt
neli kuud enne kooli õppeperioodi lõppu.
14.6       
Tegevuse lõpetanud kooli õigused ja kohustused lähevad üle Narva Linnavolikogu poolt
määratud asutusele.
15.  Kooli põhimääruse kinnitamine,
muutmine ja täiendamine
15.1      
Kooli põhimääruse
kinnitab, muudab, täiendab ja tunnistab kehtetuks
Narva Linnavalitsus.
15.2      
Põhimääruse,
selle muutmise või täiendamise eelnõu töötab välja
kooli direktor või
kõrgemalseisev ametiasutus ja esitab Narva Linnavalitsusele läbivaatamiseks ja
kinnitamiseks.
15.3     Põhimääruse   muutmine  
voi   täiendamine  toimub   kooli  
hoolekogu,   kooli   direktori,
kõrgemalseisva ametiasutuse
ja Narva Linnavalitsuse ettepanekul.
16. Määruse jõustumine
16.1    
Määrus jõustub
seadusega ettenähtud korras.
16.2    
Narva Linnavalitsuse
29.12.2004.a määrus nr 1301 tunnistatakse kehtetuks.